[O2] kratka w o2fl-przejście do kabiny przez podłokietnik
Wiem że coś już było na forum, ale w sumie dokładnie nie wiedziałem jak to jest, bo w różnych salonach różnie mówią. Wg jednych we wszystkich sztukach Ambiente i Elegance kratka będzie miała "drzwiczki", wg innych coś takiego jest niedopuszczalne i nie ma nic takowego. W salonie widziałem obie wersje VAT-kraty w wersji Ambiente. Oto odpowiedź Skoda:
"Szanowny Panie. Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą. (.......) W przypadku przegrody, zgodnie z polskimi przepisami, nie ma otworów ani możliwości złożenia bądź jej zdemontowania. Z wyrazami szacunku Zespół INFO "
Jak to możliwe że w salonie widziałem O2 z "drzwiczkami" które zamykane były na wkręcane motylki??
Ja tez widziałem taka z drzwiczkami II FL 4x4.
Myślałem, że będę miał taką samą i cieszyłem się z tego powodu. Jednak przy odbiorze okazało się, że nie mam 'drzwiczek'. Pani z salonu uświadomiła mnie, że takie kratki były montowane/produkowane w Czechach i już ich nie ma.
no to ci w skodzie nie wiedzą co sprzedają. Ja mam wersję ambiente z grudnia 2009 i niem klapki"drzwiczek", teść ma wersję identyczną czyli ambiente ale z listopada 2009 i ma drzwiczki. Z tego co pisali juz w innych wątkach to te z klapką były od razu przysyłane z Czech i kratka jest czeska, a te bez klapki były montowane w Polsce i kratki były polskie. Wyposażenie nie miało znaczenia jedynie to czy załapaliśmy sie na czeską czy może na polska (któraskrzypi).
ale czy to zależy od momentu zamowieia, czy tez zaawansowania wyposażenia (pewne rzeczy można dopsażyć do wersji standardowyh, jednak jak ktoś bierze dużo dodatkow to pewnie wstawiają to już w fabryjie)?
Ja mam wersję bez dziury (tą trzeszczącą)
Ale przed kupnem widziałem u dilera i takie, i takie, więc zapytałem się od czego to zależy. Powiedzieli: "Bóg jeden raczy to wiedzieć" :lol:
Ja też mam polską kratkę, ale na szczęście nic nie trzeszczy przy niej. Chyba że po prostu nie słyszę, bo zagłuszają to trzaski z przednich słupków :lol:
Ale mam inne pytanie. Z tego co wyczytałem w tym i innych wątkach o kratce, to przy tej czeskiej nie można złożyć oparcia, tak? Więc cholera wie co lepsze. Mnie możliwość złożenia tylnej kanapy już się nie raz przydała.
Poza tym czy wg homologacji blacha za oparciem musi być nitowana do kraty? Można by ją zamontować na śruby, czyli tylko w razie potrzeby, a tak na co dzień byłaby krata ale i dziura za oparciem.
pitbull, moim zdaniem dowiedz się najpierw jak faktycznie jest z oparciem (składa się czy nie), bo dziurę od biedy można sobie samemu zrobić.
W polskiej kracie najgorsze jest to paskudne mocowanie do sufitu, ale może właśnie dzięki temu oparcie nie jest zablokowane.
dalsza czesc korespondencji:
Pytam ich:"Odnośnie przegrody pomiędzy przedziałem pasażerskim a ciężarowym, to w egzemplarzach które oglądałem w salonach w przegrodzie były zamontowane "drzwiczki" które można byo otworzyć aby przełożyć dłuższe przedmioty. Były mocowane za pomocą odkręcanych motylków, więc można je było w prosty sposób zdjąć. Czy można zamówić właśnie taką wersję "kratki"? Pozdrawiam, "
Odpowiedź:
" Przegrody o których Pan pisze były to testowe egzemplarze. Niestety nie można nabyć takiej wersji obecnie ze względu na obowiązujące przepisy. Z wyrazami szacunku Zespół INFO"
No to ja z atkim tekstem:
Dziękuję za odpowiedź, co do przegrody to tak się składa, że mój przyjaciel ma w firmie kilka takich samochodów, znaczy to że świadectwa homologacji są nieważne i nie powinien odliczać VAT przy zakupie?
i odpowiedź Skody:
"Szanowny Panie. Świadectwa są ważne i można odliczać VAT od zakupionych samochód. Z wyrazami szacunku Zespół INFO"
moim zdaniem zrobili coś co nie jest dopuszczalne przez polskie przepisy, a teraz kręcą...
Ja kupilam O II FL kombi w listopadzie 09 i mialam te "dzwiczki" w kracie, mozna bylo je otworzyc, natomiast nie bylo mozliwosci zlozenia oparc siedzen - nie wiem czy to normalne, czy nie.
Zamieszczone przez Leniwiec
Ale mam inne pytanie. Z tego co wyczytałem w tym i innych wątkach o kratce, to przy tej czeskiej nie można złożyć oparcia, tak?
Z tego co piszecie, mam czeska wersje kratki i potwierdzam - nie da sie zlozyc oparc siedzen.
pitbull, najwyraźniej coś jest na rzeczy, niekoniecznie to musi być związane z homologacją w PL, ale odpowiedzi SAP są mocno zdawkowe i chyba się trochę zapętlili.
Dziś próbowałem na próbę złożyć tylną kanapę, no i się nie dało!. Czyli jest pewnie tak jak piszecie, że w wersji z "dziurką" ;-) nie składa się kanapa...
Zuzus, jeśli to nie problem to możesz opisać gdzieś "uciążliwość" demontażu tej kratki - da się ją wyjąć bez szlifierki kątowej ? ;-)
Calkowity demontaz kratki nie jest skomplikowanie trudny.
Kwestia odkrecenia wszystkich srub, i wyciagniecia kratki pod odpowiednim katem z bagaznika. Nic nie bylo szlifowane, pilowane, czy tym podobne.
Szczegolowo jednak nie napisze Wam co i jak bo ja sie jedynie przypatrywalam rozkrecaniu kratki, ewentualnie podtrzymywalam co trzeba bylo, a demontazem zajal sie osobnik plci meskiej .
Tylne siedzenia sa skrecone ze soba za pomoca takiej blaszki, ktora ukazuje sie nam po odkreceniu i wyciagnieciu kraty. Pozbycie sie tej blaszki uwalnia nam oparcia i mozna je bezproblemu skladac.
Tylne siedzenia sa skrecone ze soba za pomoca takiej blaszki, ktora ukazuje sie nam po odkreceniu i wyciagnieciu kraty. Pozbycie sie tej blaszki uwalnia nam oparcia i mozna je bezproblemu skladac.
no i o to mi głównie chodziło, bo kratki to raczej nie zdejmę, ale siedzenia to bym sobie odblokował ;-)
No tak tylko co Ci po odblokowaniu siedzen i mozliwosci ich zlozenia jak i tak przestrzen bagaznik a kanape bedzie dzielic "dolna czesc kratki" :wink:
Te drzwiczki w kracie i dziura przez podlokietnik sa fajne na narty, mozna tam wpakowac 5 par nart, ale na przyklad deski snowboardowe sa juz za szerokie i nie przechodza przez to okienko, wiec w moim przypadku kratka poszla pod odstrzal zupelny na czas sezonu zimowego
spoko, jednak czasami wygodniej coś przewieść na złożonych fotelach niż bezpośrednio na siedzeniach, choć oczywiście największą przeszkodą jest kratka. wraz z blachą za siedzeniami - popie#$%^&* przepisy :/
Tak z ciekawości zapytam - zamówiłaś sobie może tą roletę materiałową na "zastępstwo" za metalową kratę?
ja mam oIIfl zamówioną w październiku 2009 i mam kratkę polską ( w dniu odbioru zobaczyłem że ktoś zapomniał o kratce i autko na lawecie pojechało do poznania na montaż dzięki czemu mam gratisowe ogumienie na zimę i gdy zobaczyłem tę super ścianę za siedzeniem to sprzedawca zasugerował ścięcie nitów i usunięcie tych płyt... kratka zostaje a przelot do środka też będzie...o tym że siedzenia mam składane nawet nie wspominam
Nie wiem jak to jest z punktu widzenia prawa ale pierwsze co kazałem zrobić (jeszcze w serwisie) zanim odebrałem auto to wyciąć dolną część kraty. Mam Ramkę pod siedzeniami ale nie mam tej blachy. Jeśli złożę siedzenia to spokojnie mogę przewozić dłuższe przedmioty. Nad siedzeniami jest wzorowa krata, więc na pierwszy rzut i najczęściej ostatni oka wszystko jest ok i nikogo nie kole w oczy.
Zamieszczone przez Zuzus
Te drzwiczki w kracie i dziura przez podlokietnik sa fajne na narty, mozna tam wpakowac 5 par nart, ale na przyklad deski snowboardowe sa juz za szerokie i nie przechodza przez to okienko, wiec w moim przypadku kratka poszla pod odstrzal zupelny na czas sezonu zimowego
Pierwszy kurs służbowym szkodnikiem był na narty. Ja jeżdżę na boazerii ale mój kumpel na parapecie i spokojnie ładowaliśmy sprzęt przez podłokietnik w tylnej kanapie. Nie powinno być problemu
jak już ktoś wspomniał -na pierwszy rzut oka kratka jest więc nikt się nie czepia ...
Ja wywaliłem całe to cholerstwo w 2 dni po zakupie. Niby kto miałby mi się przyczepić do braku tego żelastwa? Przeżyłem już kilka kontroli drogowych policji, nawet mi przez myśl nie przeszło, że mogli by o to pytać
Nie wiem jak to jest z punktu widzenia prawa ale pierwsze co kazałem zrobić (jeszcze w serwisie) zanim odebrałem auto to wyciąć dolną część kraty..
Wycieta dolna czesc kraty? Tez sie nad tym zastanawiam wlasnie, ale powiedz prosze jak zamontowana masz wtedy ta sama kratke nad siedzeniami, skoro caly dol jest wyciety, a to wlasnie dolna czesc kraty ma wszystkie sruby do jej zamocowania.
Nie mam zadnego mocowania kratki do dachu, tak zeby moc odciac dolna czesc, a zeby kratka dalej byla.
W takim rozwiazaniu na pierwszy rzut oka kratka jest, wiec ryzyko mandatu przy kontroli bardzo maleje bo jednak mamy w dowodzie wielkimi literami, ze samochod ciezarowy, wiec krata byc powinna.
Zamieszczone przez Patej
Pierwszy kurs służbowym szkodnikiem był na narty. Ja jeżdżę na boazerii ale mój kumpel na parapecie i spokojnie ładowaliśmy sprzęt przez podłokietnik w tylnej kanapie. Nie powinno być problemu.
To wszystko zalezy juz od desek, ich szerokosci, i wielkosci high backow od wiazan Nasze deski nie wchodza.
Komentarz